la lecture
Kies het goede antwoord. Als je twijfelt, kun je bij de hint kijken.
Hoe vraagt de docent of iedereen het goede fragment heeft gevonden?
Tout le monde a trouvé le document?
| |
Tout le monde a trouvé le passage?
| |
Tout le monde a trouvé sa place?
|
Hoe vraagt de docent naar de grote lijnen?
Quel est le titre?
| |
Quel est le détail principal?
| |
Quel est le sens général?
|
Als de docent wil weten wat voor informatie je uit een bepaald woord kunt halen, wat zegt hij/zij dan?
Quelle information te donne le mot...?
| |
Quel mot te donne l'information...?
| |
Quelle information te donne la phrase...?
|
Welke antwoorden zijn goed?
Wat zegt de docent als je het moet controleren met een woordenboek, of als je je antwoord moet controleren?
Vérifiez dans un dictionnaire.
| |
Vérifie si tu as choisi le bon stylo.
| |
Vérifiez dans un livre.
| |
Vérifie si tu as choisi la bonne réponse.
| |
Wat zegt de docent als hij/zij wil dat er iets hardop wordt gelezen, of als de eerste zin moet worden gelezen?
Lis la dernière phrase!
| |
Lisez a haute voix.
| |
Lisez ensemble.
| |
Lisez silencieusement.
| |
Lis la première phrase!
| |
Wat zegt de docent als je moeilijke dingen moet opzoeken in een woordenboek, als je meer aanwijzingen moet zoeken of als je de sleutelwoorden moet zoeken?
Cherchez les mots-clé dans un dictionnaire.
| |
Cherchez les mots difficiles dans le dictionnaire.
| |
Répérez les mots-clé.
| |
Cherchez une seule indication.
| |
Cherchez des indications supplémentaires.
| |
Ecris toi-même
Vul de Franse vertalingen in van de zinnen.
Je moet het instructiegedeelte niet overslaan.
.Je moet de informatie goed kunnen screenen.
.Jullie hebben 30 minuten om 3 oefeningen te doen.
30 3 .Lees de tekst een eerste keer door.
.Lees verder! (meervoud)
!Het staat op de volgende bladzijde.
.